Bekijk online
 
Vakbladvoedingsindustrie.nl logo
 
 
 

Nieuwsbrief
11 februari 2020

 
 
 
Duurzame verpakkingen: een gezamenlijk innovatietraject
 
 

Duurzame verpakkingen: een gezamenlijk innovatietraject

 
 

Mensen uit de branche bij elkaar brengen om inzichten uit te wisselen en kennis te delen; dat is het doel van de Rondetafelgesprekken georganiseerd door ING samen met Vakblad Voedingsindustrie. Aan tafel zitten deze tweede editie een retailer, twee foodproducenten, een fabrikant van verpakkingen en de directeur van het Kennisinstituut Duurzaam Verpakken.Het onderwerp: Duurzame verpakkingen.

Lees verder

 
 
 
 
 
Borrelgemak zo uit het schap op tafel

Haasnoot Food Family produceert naast haringproducten zo’n honderd variaties tapas. Daartoe werkt Haasnoot onder meer nauw samen met Sismatec. Zien doet extra kopen en mooi verpakt borrelgemak is een groeiend segment. 

Het familiebedrijf bestaat officieel zeventig jaar, vertelt Martin Haasnoot, directeur Haasnoot Food Family in Katwijk. “De groei van de verkoop van zoute haring beleefden we na 1965 toen er steeds meer export mogelijk werd. Maar een kwart eeuw later kromp de haringverkoop via groothandels terwijl de omzet via retail steeg. Daarop speelden we in."

 
Lees meer
 
 
 
Borrelgemak zo uit het schap op tafel
 
 
 
 
 
MULTIVAC geeft visie op verpakken
 
 
MULTIVAC geeft visie op verpakken

De verpakkingssector bruist. MULTIVAC laat op de Empack zowel met originele MULTIVAC-onderdelen gereviseerde machines als het allernieuwste zien. Bijvoorbeeld duurzame plastic besparende oplossingen waarbij per verpakking minder materiaal wordt gebruikt. Kortom: de nieuwste technologieën waarmee naast zo efficiënt mogelijk ook zo effectief mogelijk wordt verpakt.

 
Lees meer
 
 
 
 
 
 
De toekomst van vleesvervangers

De vleesvervanger is anno 2020 niet meer uit het assortiment van de supermarkt weg te denken. Cijfers van onderzoeksbureau IRI tonen aan dat de verkopen van vleesvervangers via supermarkten sinds 2017 met 50 procent zijn gestegen. Het marktaandeel van vleesvervangers is echter slechts 4,5 procent. ABN AMRO beschrijft drie scenario’s voor een mogelijke ontwikkeling van de Nederlandse markt voor vleesvervangers in de komende tien tot vijftien jaar.

 
Lees meer
 
 
 
De toekomst van vleesvervangers
 
 
 
 
 
De verpakking als gelukspakketje
 
 

De verpakking als gelukspakketje

 
 

Verpakken heeft een duidelijk doel, zeker bij food. De gebruiker met zijn wensen en verwachtingen is lang niet altijd het uitgangspunt. Het borgen van de voedselveiligheid wel. En bij de keuze voor vorm, materiaal en uitvoering gaat het ook vaak om zo laag mogelijke kosten, en wat technisch haalbaar is. 

Lees verder

 
 

Meer nieuws op Vakblad Voedingsindustrie

 
 
 
 
 
 
 
 
http://www.vakbladvoedingsindustrie.nl
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

©2020 Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV. U ontvangt deze nieuwsbrief als lezer van vakblad Voedingsindustrie, lid van OSV netwerk of als relatie van b2b Communications. Persoonlijk contact: Saskia Stender (026) 370 00 27, [email protected]

Wijs ook uw collega's en zakenrelaties op de mogelijkheid van een gratis abonnement op deze nieuwsbrief. 

 
Delen op socialmedia:
 
 
 
b2b Communications BV | Arnhemsestraatweg 19 | 6881NB Velp | K.v.k 59203455
Ervaart u deze email als ongewenst? Afmelden
Spam Melden