Bekijk online
 
Vakbladvoedingsindustrie.nl logo
 
 
 

Nieuwsbrief
21 januari 2020

 
 
 
Grote vraag buitenland naar Nederlandse voedsel
 
 

Grote vraag naar Nederlands voedsel vanuit buitenland

 
 

ABN AMRO schat op basis van uitvoercijfers dat de uitvoerwaarde van voedingsmiddelen over heel 2019 met 5 procent is toegenomen. De uitvoerwaarde van vlees steeg met ruim 7 procent het hardst, als gevolg van de Afrikaanse varkenspest in China. De waarde van de visexport steeg met 6 procent, en de uitvoerwaarde van groente en fruit met 7 procent. De uitvoerwaarde van zuivelproducten steeg zeer beperkt in 2019.

Lees verder

 
 
 
 
 
KIDV: Ambitieus brancheplan out-of-home sector
 
 
KIDV: Ambitieus brancheplan out-of-home sector

Koplopers in de out-of-home sector nemen de komende jaren concrete maatregelen voor het verduurzamen van verpakkingen, en het tegengaan van zwerfafval. In samenwerking met het Kennisinstituut Duurzaam Verpakken (KIDV) is er een Brancheplan Duurzaam Verpakken opgesteld. Het streven van de bedrijven is onder meer om geen onnodige verpakkingen te gebruiken, en om verpakkingsmaterialen te gebruiken die zoveel mogelijk herbruikbaar en/of recyclebaar zijn. 

 
Lees meer
 
 
 
 
 
 

Op zoek naar een betrouwbare partner voor je bedrijfskleding in de voedingsindustrie?

Dan ben je bij Lavans aan het goede adres. Lavans is specialist in hygiënische en (voedsel)veilige bedrijfskleding en werkt als enige wasserij volgens de standaard ISO 22000.

Bekijk de video

 
 
Lavans video
 
 
 
 
 
Langere houdbaarheid bij verpakken groenten en fruit
 
 
Langere houdbaarheid bij verpakken groenten en fruit

Aardbeien verpakken op een constante hoge snelheid, maïskolven duurzaam verpakken; dit is slechts een greep uit de verpakkingsconcepten van MULTIVAC te zien op de FRUIT LOGISTICA. Kom naar de stand en laat u informeren over verpakkingsoplossingen die bijdragen aan het verlengen van de houdbaarheid van verse producten, duurzame verpakkingsconcepten én aantrekkelijke etiketteringsoplossingen. 

 
Lees meer
 
 
 
 
 
 
Enorme stijging omzet hybride groenteproducten

Hybride groenteproducten zijn sinds 2016 in de Nederlandse supermarkt te vinden, en er komen steeds meer variaties in de schappen te liggen. Bestaande producten worden verrijkt met groenten en peulvruchten als ingrediënten. Producten zoals pizza, pasta en rijst krijgen hierdoor een hoger percentage aan groenten, zonder dat de basis van het oorspronkelijke product verloren gaat. Denk aan bloemkoolrijst, courgettespaghetti en groentechips. 

 
Lees meer
 
 
 
Enorme stijging omzet hybride groenteproducten
 
 
 
 
 
Nederlands kalfsvlees op Internationale Grüne Woche
 
 

Nederlands kalfsvlees op Internationale Grüne Woche

 
 

De Duitse consument stelt hoge eisen aan haar voeding en vraagt om producten die geproduceerd worden met respect voor mens, dier en milieu. Kalfsvlees van de VanDrie Group is een passend product bij deze consumenteis. De campagne van de VanDrie Group in Duitsland richt zich naast duurzaamheidaspecten op de veelzijdigheid van kalfsvlees

Lees verder

 
 

Meer nieuws op Vakblad Voedingsindustrie

 
 
 
 
 
 
 
 
http://www.vakbladvoedingsindustrie.nl
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

©2020 Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV. U ontvangt deze nieuwsbrief als lezer van vakblad Voedingsindustrie, lid van OSV netwerk of als relatie van b2b Communications. Persoonlijk contact: Saskia Stender (026) 370 00 27, [email protected]

Wijs ook uw collega's en zakenrelaties op de mogelijkheid van een gratis abonnement op deze nieuwsbrief. 

 
Delen op socialmedia:
 
 
 
b2b Communications BV | Arnhemsestraatweg 19 | 6881NB Velp | K.v.k 59203455
Ervaart u deze email als ongewenst? Afmelden
Spam Melden